• Home
  • Ons IKC
    • Onze visie
    • Onze missie
    • Er is plaats voor
    • Onze mensen
    • Medewerk(ster)s groepen 1,2,3 en 4
    • Medewerk(ster)s groepen 5,6,7 en 8
    • Overige medewerk(ster)s
    • Coördinatoren en specialismen
    • Kindcentrum IKC Sint Maarten
  • Praktische info
    • Aanmelden
    • Waarom Sint Maartenschool
    • Schoolgids
    • Schooltijden
    • Vakantierooster
    • Verlof
    • Veiligheid op school
    • Klachtenroute
    • Downloads
  • Ouders
    • Medezeggenschapsraad
    • Schooladviescommissie
    • Oudervereniging
    • Betrokkenheid ouders
    • Ouderbijdrage
  • Actueel
    • Nieuws
    • Agenda
    • Nieuwsbrief De Samenspraak
    • Schoolkrant Het Samenspel
    • Columns van Age Huitema
  • Contact
  • BMS
    • Over de BMS
    • Passend Onderwijs
    • Privacy

Medezeggenschapsraad

De medezeggenschapsraad (MR) bestaat uit 4 ouders en 4 medewerkers van onze school. Door de MR kunnen ouders en medewerkers invloed uitoefenen op het te voeren beleid van onze school en bij belangrijke beslissingen. Afhankelijk van het onderwerp kan de MR advies geven en/of instemming verlenen. De bevoegdheden van de MR zijn wettelijk geregeld. De notulen van de vergaderingen kunnen opgevraagd worden.

Omdat IKC Sint Maarten deel uit maakt van de BMS is er ook een gemeenschappelijke medezeggenschapsraad (GMR).
Vanuit IKC Sint Maarten heeft Marijke Djurrema zitting in deze GMR die daarmee invloed kunnen uitoefenen op het beleid van de BMS.

Samenstelling Medezeggenschapsraad:
Ouders:
Femke Brouwer - Jesmer Kuiper - Walter Monster
Leerkrachten:
Marijke Djurrema (voorzitter) - Marrit Hoekstra - Nynke Attema (secretaris)

Vergaderdata Medezeggenschapsraad schooljaar 2025-2026:
27-09-2025
22-01-2026
26-03-2026
28-05-2026
18-06-2026 (samen met SAC en OC)

Contact

IKC Sint Maarten
Plein 1455-1
8701 EW   Bolsward       
0515 - 57 24 18
directie@sint-maartenschool.nl

BMS, onderwijs met kleur!
  • Privacy statement

    De Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) vraagt meer verantwoordelijkheden om persoonsgegevens goed te beschermen.

    Op onze school wordt zorgvuldig omgegaan met de privacy van leerlingen. De school heeft leerlinggegevens nodig om goed onderwijs te kunnen geven en te begeleiden. Ook worden de gegevens opgeslagen voor de goede administratieve organisatie van de school. De meeste leerlinggegevens komen van ouders (zoals bij de inschrijving op school), maar ook leraren en ondersteunend personeel leggen gegevens vast over de leerlingen (bijvoorbeeld cijfers en vorderingen). Soms worden er bijzondere persoonsgegevens geregistreerd als dat nodig is voor de juiste begeleiding van een leerling.

    Hoe wij dit geregeld hebben en wat uw rechten als ouders zijn, staat beschreven in de volgende documenten:

    • Privacyregelement
    • Privacyverklaring
    • Rechten van betrokkenen
    • Beveiligingsincident melden - BMS-Onderwijs (yoursafetynet.com)
    • Gedragscode leerlingen
    • Reglement internet en sociale media op school
    • Responsible Disclosure
    •  Reglement cameratoezicht


    Voor vragen hierover kunt u contact opnemen met de directeur. Verder is er, om toezicht te houden op de naleving van de privacy, voor de hele BMS een functionaris Privacy & Gegevensbescherming aangesteld. Bij hem kunt u te recht met algemene vragen of klachten ten aanzien van de privacy. Daarnaast kunt u hiervoor terecht bij de autoriteitpersoonsgegevens.

    Kijk voor meer informatie over de BMS op de website www.bms-onderwijs.nl.

  • Cookie instellingen

Powered by Social Schools

Modal title